Tuesday, February 2, 2010

...Manggis di depan mata...carik jugak yang jauh?


Tiba-tiba teringatkan dialog dalam cerita P Ramlee (Bujang Lapok):-

"Tu la Cik Ramlee...yang dekat ada...carik yang jauh..."...Kalau tak silap aku, Cik Normah, tuan rumah yang sebut dialog tuh....hahahaha

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Hmmm.....semalam seharian aku dan sang suami tercari-cari tempat untuk dapatkan suntikan ACYW135...

- gi hospital swasta kat PJ, tunggu sampai hampir 3 jam, akhirnya kata nurse yang on duty - "maaf Puan, vaccine ACYW135 yang ada at our pharmacy hanya cukup untuk 2 orang sahaja"....adusssss.....since we came in of group of 6 people, kena la di antara kami yang beralah kepada mereka-mereka yang lebih 'memerlukan'... :)...itulah bahana kalau main 'terjah' je hospital without making any appointment...huhuhuhu...lesson learnt! *sigh*

- plan nak gi hospital swasta di DU...ada pulak feedback yang kata mungkin the charges is quite high....hmmmm kalau ikut aku, aku 'terjah' aje sebab we need to get the vaccine cert the soonest possible...tapi since lesson learnt from our previous visit at the private hospital in PJ tu, terpaksalah kami batalkan niat terjah-menerjah nih....tapi betul ke mahal? RM200?RM300?it's impossible....tapi since ramai yang teragak-agak untuk ke sana, maka aku dan sang suami turuti sahaja...

-plan pulak nak gi HKL...aku carik kawan-kawan yang ada experience ke sana untuk suntikan itu untuk memberi maklum balas...ramai yang proposed to go to HKL...ramai yang cadangkan ke HKL..sebab?? harga nya murah... :)..

Maka hari ini aku dan sang suami bergegas untuk membuat appointment suntikan di HKL....we plan to arrange the appointment as early as possible....BUT suddenly a friend of mine called me and explained yang dengar ceritanya HKL dah tak open to public untuk siapa-siapa yang inginkan suntikan itu....adussssssss...betul ke cerita nih??

Tahu apa yang aku buat??aku dan sang suami buat perangai 'terjah' jugak....ke klinik yang betul-betul terletak di bawah bangunan office kami di KL....terjahan kami benar belaka....suntikan yang di kehendaki ada di klinik di depan mata...berpatutan pulak harganya..tulah..."yang dekat ada...carik yang jauh.."...hehehhee

PEM: rasa puas hati macam makan Manggis yang manis.... :)

No comments:

Post a Comment